Nye funksjoner - noen ord fra CTO
Skrevet av Sigurd Stendal
|
26. Mar 2018 12:03
Vi har vært i produksjon i noen måneder nå. Spenningen og den lille nervøsiteten fra de første dagene vi var i drift har begynt å legge seg. Bankene legger ut annonser, innskytere bestiller innskudd og tannhjulene i systemet bak markedsplassen snurrer og går som de skal. De første dagene og ukene etter lansering var vi hektisk opptatt med å rette små feil og fjerne "skarpe hjørner" i løsningen etter hvert som den ble tatt ut bruk. Men nå kan vi etterhvert flytte fokus over på hvordan vi kan forbedre prosessene og opplevelsen for dere som bruker Fixrate.
Varsel for hendelser
Hvis du har opplevd å få eposter fra Fixrate som du strengt tatt ikke er interessert i har jeg en god nyhet. Nå kan du bestemme selv hvilke eposter du vil ha. Logg inn på markedsplassen, klikke på navnet ditt og kryss av for det du er interessert i så har du full kontroll. Der kan du også velge å få melding hver gang en bank legger ut en ny annonse. Den kan være grei å slå på hvis du vil få tak i de beste tilbudene. Vi har allerede opplevd at en annonse ble fulltegnet på under 10 minutter som følge av at varsel ble sendt ut til innskytere.
Nye hjemmesider
Det jeg kanskje er mest fornøyd med er at vi har fått frisket opp hjemmesidene og prosessen for å ta i mot nye kunder. Det føles som en evighet siden vi lanserte i oktober i fjor, men dagene har vært fulle av små og større endringer og tilpassinger på selve markedsplassen. Websidene på
http://fixrate.no og skjermbildene for å registrere seg har kommet i andre rekke. Men nå er de nye websidene endelig på plass, og vi merker allerede at det er færre som spør om hjelp når de kommer til oss for første gang.
Filter på markedsplassen
Det artigste med å jobbe i en gründer-bedrift er å få lov til å komme så tett på brukerene og få direkte tilbakemeldinger på hva som er viktig og hva man savner. Et lite, men kanskje fiffig tillegg på markedsplassen er et filter som gjør at du kan sortere tilbudene etter forvaltningskapital hos bankene. Logg inn og prøv, så kan du se hvordan det virker. Gi oss gjerne et tips dersom det er noe du synes er vanskelig å bruke, noe du savner eller om du har en god idé til noe vi kunne laget.
Porteføljevisning
Med bakgrunn i tilbakemeldinger fra kunder som har plassert penger på vegne av flere foretak har vi startet utvikling av en bedre porteføljemodul. Vi vil utvikle en løsning som gir bedre oversikt, og som er mer intuitiv. Mer spesifikt vil man få mulighet til å filtrere samt tagge innskudd, om man har behov for det.
Analysemodul
Ettersom vi har vært på luften i fire måneder begynner vi å få et relevant datasett som kan gi merverdi for både banker og innskytere. Vi vil lage en analyse - modul som gir visuell oversikt over markedet, og som gjør det enkelt å finne tilbud som stikker seg ut. Betraktninger rundt gjennomsnittspriser er også relevant. Vi vil samarbeide med noen spesifikke kunder på dette prosjektet, og du må gjerne gi lyd om du allerede nå ser spesifikke grafer som kan være relevante for deg og andre.
Tilbakemeldinger mottas med takk!
I månedene fremover skal vi både ha tid til de små endringene som gjør den lille forskjellen og større funksjoner som vil vises godt. Vi har fått veldig mange tips allerede, og hver gang vi er ute hos en kunde sniker vi oss til å kikke dem over skulderen for å se hva som fungerer og hvordan ting kan bli bedre. Vi har allerede laget norges enklest prosess for å finne gode tilbud og bli kunde i en bank, men vi ser at den fortsatt har mye å gå på. Det er spennende tider!