Fixrate-teamet vokser!
Skrevet av Brynjar Ellingsen
19. Jan 2018 13:20
Fixrate–teamet vokser!
Fixrate er storfornøyd med at Sigurd Stendal har takket ja til stillingen som teknologisjef i Fixrate.
Frem til nå har Christoffer Blindheim vært Fixrates eneste faste IT-ressurs og behovet for flere folk i skuta har vært presserende. Vi har benyttet Kantega for å utvikle den tekniske løsningen hvor Sigurd har vært prosjektleder. Nå får vi Sigurd om bord, og tilfører dermed Fixrate tung kompetanse innen it-løsninger for bank og finans, signeringsløsninger og ikke minst erfaring med å bygge opp et teknologiselskap fra bunnen. Vi er overbevist om at det vil gi utslag i bedre kundeopplevelser i tiden som kommer.
Sigurd Stendal har tidligere vært med i oppstarten av flere selskaper. I 2003 var han sentral i etableringen av konsulentselskapet Kantega. I 2007 var han en av gründerne som startet Signicat, hvor han var teknologisjef frem til 2014. Siden da har han jobbet som konsulent for oppstartsbedrifter.
Hvorfor ønsker du å jobbe for Fixrate?
“Å jobbe i nystartede bedrifter er fantastisk spennende. Det er en helt egen driv i det å starte med helt blanke ark og ha alle mulighetene foran seg. Fintech er jo i vinden for tiden, og det er veldig mange selskaper som prøver seg på mange fantasifulle løsninger. Jeg har vel vært litt på utkikk etter å finne et selskap jeg virkelig tror på. Fixrate tror jeg faktisk har et potensiale for å endre markedet for store bankinnskudd i Norge permanent. Jeg kunne ikke si nei til en slik mulighet.”
Hva kan kundene forvente seg av deg som teknologisjef for Fixrate?
“Et lite selskap som vil forsøke å sette spor etter seg i bank-norge står overfor enorme utfordringer. Selv om vi har en unik idé skal vi både konkurrere og samarbeide med bedrifter som er enormt mye større enn oss selv. Vi må kunne jobbe med kunder og partnere som har store krav til solide prosesser, sikkerhet og kanskje ikke alltid er like lette på foten. Samtidig skal vi på vår side holde fast på den smidigheten, hurtigheten og kundevennligheten som et lite selskap lever av.”
Hva blir de viktigste oppgavene fremover?
“Vi har jo allerede levert en markedsplass for bankinnskudd som fungerer fra dag til dag. Nå har vi en enorm liste med idéer og ønsker til nye funksjoner og tillegg. Det viktigste nå er å finne ut hvilke av disse kundene faktisk vil ha mest glede av i hverdagen. I stedet for å komplisere løsningen med stadig nye funksjoner og valg skal vi heller fokusere på å lage løsningen enda enklere. Vi skal lage støtte for akkurat det brukerne våre faktisk trenger når de trenger det. Hva brukerne trenger er det bare brukerne som vet. Det som er spennende er å være tett på og i dialog med kundene våre. Det tror jeg vi har en unik mulighet til å gjøre, nettopp som et lite selskap.”
Hvilket budskap har du til Fixrate-kundene?
“Prøv oss, og bruk oss! Fortell oss hva dere opplever, hva som fungerer fint og hva som kunne vært bedre. Hvis du kommer over noe som kunne vært bedre, får en god idé eller har et tips så send oss en melding. Vi har ørene på stilk og hører veldig nøye på alle og alt. Du skal ikke se bort fra at det kommer en endring etter bare en ukes tid eller så.”