Høyeste rente


Siste handel


Innskudd som etterspørres

Fixrate

Fixrate ansetter flere flinke folk

Skrevet av Brynjar Ellingsen
20. Jun 2019 08:44

Etter halvannet år med vekst begynner det å knake i karosseriet til organisasjonen vår. Oppgavene begynner å bli mange, og det kreves stadig mer av oss. For å håndtere samt skape morgendagens oppgaver har vi lurt med oss fire knallflinke kandidater.

Hva kom først, høna eller egget? Skal man være proaktive eller reaktive? For oss har det vært viktig å vokse med et grunnlag, og vårens kundevekst indikerer rom for ansettelser. Nå bygger vi organisasjon med mål om å levere enda bedre tilgang til bedre betingelser for enda flere kunder.

Per definisjon har vi ansatt fire nye personer, men i denne runden presenterer vi Mona og Linn, som begge har tiltrådt stillinger i Fixrate.

Mona Riza Josted Larsen blir ny Key Account Manager i Fixrate

Via felles bekjente kom vi i kontakt med Mona. Vi skjønte raskt at hun var en person som kunne passe godt inn hos oss, og kort tid etter var hun ansatt i Fixrate.

Hvem er Mona Jostedt?

-Jeg er en nysgjerrig person som liker å snakke med folk. Jeg har tokulturell bakgrunn, min mor er fra Singapore, min far er norsk. I tillegg har jeg bodd i Japan og Sør-Korea som barn, så da jeg skulle studere, så var det åpenbart at jeg skulle studere i utlandet. Valget falt på London og der hadde jeg noen av de beste årene av mitt liv. Etter 17 år i utlendighet i London og Oslo flyttet jeg tilbake til Høvik, og bor nå der med mann, tre barn og stasjonsvogn.

-Fixrate har et konsept jeg ikke kan forstå annet enn at skal lykkes.

Mona har internasjonal erfaring gjennom studiene på London School of Economics, og erfaring fra større selskaper som Sector Asset Management, Storebrand Kapitalforvaltning. Men hun har også vært innom en annen startup på veien, nemlig Perx Folkefinansiering.

-Størstedelen av min karriere har vært innen kapitalforvaltning, og hovedsakelig i store selskaper i Oslo og London. Da jeg var i min siste permisjon fikk jeg imidlertid tilbud om å jobbe i et start-up. Med magevondt sa jeg opp en trygg jobb og kastet meg ut i stormkastene. Å jobbe i start-up gjør at man føler seg levende. Alle opp- og nedturer kjennes veldig godt og hver eneste lille ting man gjør ser man resultatene av raskt.

Hvorfor ønsker du å jobbe i Fixrate?

-Fixrate har et konsept jeg ikke kan forstå annet enn at skal lykkes.

-Da jeg fikk tilbudet om å jobbe i Fixrate kjente jeg meg veldig privilegert som fikk muligheten til å jobbe i enda et start-up. Jeg synes det er givende å være med å utfordre etablerte bransjer - slik som Fixrate holder på å utfordre finansbransjen ved å effektivisere markedet for store bankinnskudd. Brukergrensesnittet er superenkel å forstå og bruke. Jeg kjenner jeg allerede er veldig stolt av å jobbe i Fixrate og ser frem til å bidra til at flere bedrifter får bedre betingelser på deres overskuddslikviditet.

Hvordan kan du bidra til at Fixrate lykkes med å etterleve visjonen om å gi enklere tilgang til bedre betingelser for kundene våre?

-Jeg er nysgjerrig av natur og er ikke redd for å stille de dumme spørsmålene. Spørsmålene må stilles slik at kundereisen, slik som kunden opplever det, stadig kan forbedres, og at nye behov identifiseres. "Hvorfor" er et viktig ord synes jeg, og er et ord jeg kommer til å bruke mye mot kunder - og mine kollegaer.

Linn Kvernland blir Business Developer i Fixrate

Linn Kvernland bor på Steinkjer og skal bruke tiden sin på forretningsutvikling, kundereise og digital markedsføring. Hun er også tiltenkt prosjektlederrolle i vårt prosjekt "Bærekraftige bankinnskudd". Linn kommer fra stilling som prosjektleder i Nord-Trøndelag E-Verk, hvor hun var jobbet med lederutvikling, organisasjonsutvikling og digital forretningsutvikling.

Hvem er Linn?

-Jeg har bosatt meg i Steinkjer med mann og familie etter flere år i Oslo og Trondheim. Som person er jeg nysgjerrig, raus og veldig sosial. Ellers så tror jeg man kommer langt om man alltid ilegger andres handlinger gode intensjoner. Raushet er en nøkkelingrediens om man skal lykkes sammen med andre.

Linn har ikke direkte erfaring fra å arbeide i startups, men har gjennom tidligere erfaringer mye kunnskap og erfaring fra utviklingsprosjekter.

-I Fixrate skisseres retning og fokusområder som sikrer at vi løper i samme retning, og så løper vi.

-Jeg er utdannet siviløkonom med hovedfag innen strategi og ledelse. Jeg har i tidligere erfaring fra EY, Enova, Innovasjon Norge og NTE. Helt siden jeg startet å jobbe har jeg jobbet med utvikling, enten gjennom å være rådgiver for selskaper i utvikling eller som intraprenør i de selskapene jeg selv har jobbet i, men jeg har aldri før jobbet i et oppstartsselskap Jeg har lang erfaring som prosjektleder både innenfor forretningsutvikling og organisasjonsutvikling. Jeg er strategisk anlagt og liker aller best å iverksette strategier.

Hvorfor ønsker du å jobbe i Fixrate?

-Det som er den største forskjellen fra mine tidligere arbeidsplasser og Fixrate er nok tempoet og planleggingshorisonten. Her finnes ikke interne strukturelle hindringer eller lange beslutningsprosesser. Det er heller ikke sånn at man legger langsiktige strategier som må forankres og kommuniseres til flere lag i organisasjonen. Her skisseres retning og fokusområder som sikrer at vi løper i samme retning, og så løper vi. Det er befriende for en «litt» utålmodig sjel med det tempoet som jeg til nå har erfart i Fixrate. Jeg tror også at min strukturelle inngang til helhet og prioritering kan komme godt med i en hverdag der det hele tiden er tusen baller i luften. Jeg tror evnen til å fokusere er en kritisk suksessfaktor for gründere. Dette sammen med kompetanse, vilje og god ledelse tror jeg er en god oppskrift på å kunne få til et selskap som vokser! Personlig er det godt å ta et steg ut av komfortsonen, det er da man lærer mest. Og hva er egentlig et verste som kan skje? Jeg vet allerede etter ca fire uker i Fixrate at dette kommer til å bli veldig gøy!

Vi gleder oss til å få våre nye medarbeidere i gang, og vi er overbevist om at både Mona og Linn kommer til å bidra til bedre kundeopplevelser. Dette blir bra!