Høyeste rente


Siste handel


Innskudd som etterspørres

Fixrate

Tjenesten

Ressurser

Likviditet med fleksibilitet for Hero Eiendom

Skrevet av Team Fixrate
|
17. Aug 2020 12:17

Hero Eiendom er et fremoverlent familieselskap som kniper marginer der de finnes, også på innskuddsrentene hos bankene. Hero har nå 17 innskudd i ulike norske banker via Fixrate og liker spesielt godt enkelheten ved å håndtere innskudd via Fixrate.

Hero og deres konsernselskaper har vært i eiendomsbransjen i et titalls år, med tyngden av virksomhetsområdet i Oslo og Akershus. Etter hvert har de bygget en respektabel eiendomsportefølje.

Likviditet med fleksibilitet

Hero begynte å bruke Fixrate i 2019, og har i skrivende stund plassert 212 millioner kroner via vår markedsplass. Thomas Nguyen er CFO i morselskapet og styremedlem i 33 av selskapene i familiesfæren. For ham er det essensielt å ha likviditet tilgjengelig, selv om pengene midlertidig plasseres i en bank de har valgt på markedsplassen for å få rentegevinst.

– Vi vet ikke når vi trenger pengene, og derfor er det så bra at vi kan hente ut innskuddene via Fixrate på 31 dager, hvis vi absolutt trenger det, sier Thomas.

Det handler om å utnytte mulighetene

Hero satser i stor grad på nisjemarkedet «lager og logistikk», som de opplever gir en komfortabel risikojustert avkastning. Styreleder Henrik Aas i Hero Eiendom forteller at det ofte tar litt tid fra man signerer en kjøpsavtale på ny eiendom, til selskapet gjør innbetaling av kjøpesummen. Tidsspennet kan være minst 6-8 uker, og da har det blitt naturlig for Hero å hente gode innskuddsrenter på overskuddslikviditeten hos Fixrate. En innskuddsprosess tar bare noen minutter, og Hero opplever at det har vært lettjente penger.

«Det er blitt noen hundretusener i rentegevinst!»
Thomas Nguyen, CFO i Hero

Innskudd i 17 banker

Hero har nå 17 innskudd i ulike norske banker via Fixrate. Nguyen og Aas liker spesielt godt enkelheten ved å håndtere innskudd via markedsplassen:

Under «onboardingen» hvor selskapet registreres som bruker, fyller bedriften ut kundeerklæringen en gang. Deretter følger erklæringen automatisk med alle fremtidige innskudd, og mot alle banker Hero velger som motpart for innskuddene sine. Kundeerklæringen behøver kun justeres dersom det er endringer i f.eks. styresammensetningen.

Innspill fra kunde bidrar til utvikling

Dersom Thomas må vente i telefonen, logger han seg ofte inn på markedsplassen via mobilen og sjekker renteinntektene selskapet har hatt på å ta i bruk Fixrate.

Men som med mye annet hadde han et ønske om at det skulle være enda enklere å få oversikt over plasseringene, noe som er helt i Fixrates ånd.

Thomas tok derfor kontakt og spurte om Fixrate kunne utvikle en app som gjorde kontotilgangen enklere for aktive brukere som ham. Vi hadde lekt med tanken tidligere, så det tok ikke lang tid før vi bestemte at mobil brukerflate måtte prioriteres. Utviklingen av en bedre total brukeropplevelse på mobil ble flyttet frem i køen.

Prosjektet er nå godt i gang, og Thomas er svært fornøyd med at forslaget hans ble tatt seriøst fra første henvendelse. Han ønsker å fremheve Fixrates kundevennlighet, både ved innspill og ved spørsmål.

Denne tilbakemeldingen synes vi er veldig gledelig! Vi gratulerer Hero som kunde kr 15 MRD og ønsker lykke til med nye eiendomsprosjekter fremover.

 

Se hvordan Fixrate fungerer